Mitybos įpročiai

Kaip jau minėjau, sveika mityba iki šiol man yra potamsis miškas. Ir priežasčių, manau, reikėtų paieškoti gilioje vaikystėje.

Vaikystės metais apie sveiką maistą negirdėjau nė žodžio. Tikriausiai dėl to, kad sunkiausias uždavinys buvo ne išsirinkti ką pirkti, o apskritai patekti į parduotuvę. Mes, vaikai, buvome siunčiami užimti eilę prie mėsos parduotuvės, likus mažiausiai 2-3 valandoms iki jos atidarymo. Vėliau ateidavo močiutė ir savo rimtesniu stotu mėgindavo patekti į parduotuvę, nes, ją atidarius, tarybinė eilė staiga pavirsdavo į išalkusią minią, kurioje vaikas galėjo būti ir sutryptas. Taigi, svaičiojimų apie kiaulienos žalą ar žaliavalgystės privalumus girdėti neteko.

Mintis apie tai, kad kasdien reikėtų valgyti mažiausiai 3 kartus ir tuo pačiu metu, taip pat nebuvo atėjusi į galvą. Valgydavau tai, ką rasdavau ir tada, kada norėdavau. Kam rūpi maistas, kai draugai kviečia į kiemą! O jei jau miršti badu, tai pasiimi duonos ar batono riekę, užsitepi grietine ir bėgte į lauką. Po daugelio metų, viena vaikystės draugė prisipažino, kad bulką su grietine aš ją išmokiusi valgyti.

Vakarienei būtinai turėdavau sugrįžti namo. Tai buvo šventas laikas, kai prie stalo susėsdavo visa trijų kartų šeima, paskutiniu dienos valgiu surinkdama artimiausius žmones prie vieno stalo. Šito iki šiol ilgiuosi labiausiai. Galbūt šie vaikystės prisiminimai ir lėmė trečią priežastį, dėl kurios man taip sunku sveikai maitintis.

Aš užaugau žmogumi, kuris valgo ne tam, kad palaikytų gyvybę, o tam, kad maloniai praleistų laiką. Valgymas man yra vienas iš nedaugelio gyvenimo malonumų, kartais turinčių net terapinį poveikį. Su viena artima bičiule prieš keletą metų išradome varškėčių terapiją, kurią iki šiol sėkmingai taikome psichologinės įtampos mažinimui, jėgų atkūrimui ir kūrybiškumo skatinimui. Varškėčių terapija – tai susitikimas mūsų pamėgtoje kavinėje, kurioje be jokios sąžinės graužaties mudvi sukertame po porciją keptų varškėčių užgerdamos puodeliu Latte kavos. Ir, patikėkite, varškėčių terapijos teigiamas poveikis jaučiamas dar ne vieną dieną!

Jei jūsų mitybos įpročiai yra panašūs į maniškius ar nedaug nuo jų tesiskiria, nenusiminkite. Net tokie žmonės kaip mes galime gyventi sveikiau. Tik svarbu savęs nespausti, kad nekiltų pyktis ir noras į viską numoti ranka. Žinoma, išskyrus tuos atvejus, kai liga ar kitos rimtos gyvenimo aplinkybės verčia imtis staigių pokyčių.

Aš pradėjau nuo savo mitybos revizijos, tai yra atmintyje perkračiau viską, ką esu valgiusi, valgau ar norėčiau valgyti. Ir labai apsidžiaugiau supratusi, kad mano kasdieniame racione pasitaiko ir sveikų produktų, tokių kaip sviestas ghee, pilno grūdo duoniukai ir kalafiorais vadinami žiediniai kopūstai. O kur dar vaisiai ir uogos!

Vėliau sugalvojau, kad vietoj drastiško mėgstamų patiekalų atsisakymo aš rinksiuosi laipsnišką nesveiko produkto keitimą sveikesniu. Niekur neskubėdama, pamažu išmėgindama ką nors nauja ir atsirinkdama tai, kas man skanu. Be fanatiško užsidegimo. Po mažą žingsnelį atsisveikindama su senais įpročiais ir atsiverdama naujoms sveikesnėms galimybėms.