Apie kalcį ir jo papildus

kalcis (Ca)

Kaulų čiulpai gamina kraujo kūnelius ir sandėliuoja kalcį, kuris yra būtinas raumenų, tame tarpe ir širdies raumens, susitraukimui. Jei kraujyje trūksta kalcio, jis paimamas iš kaulų.

Daugybę metų gyvuoja nuomonė, kad norint turėti stiprius kaulus ir dantis, išvengti kaulų retėjimo ir lūžių, reikia vartoti kalcio papildus. Aiškiau nebūna, tiesa?

Deja, viskas yra kur kas sudėtingiau, nei atrodo. Yra mokslinių tyrimų (ir ne vienas), teigiančių, kad kalcio papildų vartojimas ne tik nestiprina kaulų, bet gali būti infarkto ir insulto priežastimi.

Kalcio perteklius organizme gali padidinti kraujo spaudimą, sukelti širdies aritmiją, astmą, traukulius, nemigą, kaulų skausmą ir minkštųjų audinių kalcifikaciją (kai prie arterijų sienelių prilimpa ir kaupiasi kalcio ir fosfato druskos).

Jei išgirsite rekomendaciją vartoti kalcio papildus, nepatingėkite paskaičiuoti, kokį kiekį šio mineralo kasdien gaunate su maistu (Lietuvoje šiuo metu rekomenduojama paros norma – 900 mg) ir būtinai panaršykite po mokslinius tyrimus. Tik po to priimkite sprendimą.

Šis įrašas nėra siūlymas numoti ranka į gydytojų nurodymus. Tai tik informacija, siekianti atkreipti dėmesį į medicinos mokslo pasaulyje egzistuojančią kitokią nuomonę šiuo klausimu 🙂.
___
Pažink savo kūną ir gyvenk sveikiau.
Mokymai ➡️ www.rytuterapija.lt